وبلاگ کسب درامد
وبلاگ کسب درامد

وبلاگ کسب درامد

درگاه پرداخت شخصی و کارت خوان مجازی خودتان را داشته باشید

آیدی پی خود را رایگان بسازید

درگاه پرداخت شخصی و کارت خوان مجازی خودتان  را داشته باشید

کسب درآمد از اینترنت راه های مختلفی دارد و همه دوست دارند حتی برای یک بار هم که شده آن را امتحان کنند. کسب درآمد از آیدی پی چطور امکان پذیر است؟

راهنمای ساخت و ویرایش درگاه با آیدی پی

راهنمای پرداخت پول با درگاه شخصی آیدی پی

خرید شارژ موبایل

استعلام و پرداخت قبوض برق و گاز و همراه اول


آیدی پی [ پ ِ ] یک سیستم درگاه پرداخت شخصی و کارت خوان مجازی است.

بهترین و راحت ترین راه جهت دریافت پول، مناسب برای شرکت ها، نمایندگی های بیمه، صندوق های وام خانگی، مدیران ساختمان، کترینگ ها، فروشندگان کالا و خدمات.

شما با ایجاد یک حساب کاربری در آیدی پی و داشتن یک صفحه پرداخت شخصی با آدرس منحصر به فرد، از این به بعد می‌توانید برای مشتریانتان یک لینک ارسال نمایید که مشتری با کلیک بر روی آن به صفحه فروشگاه شما هدایت شده و بعد از پرداخت، وجه به حساب شما واریز و پیامکی برای طرفین ارسال می‌شود.

مثلا من در هنگام ثبت نام در سایت IDPay.ir نام کاربری mostafa را برای خودم انتخاب می‌کنم.

حالا من دارای یک درگاه پرداخت شخصی به آدرس IDPay.ir/mostafa و یک فروشگاه الکترونیک به آدرس IDPay.ir/mostafa/shop هستم که هر کسی با وارد شدن به این صفحه می‌تواند هر مبلغ دلخواه را به من پرداخت کند. به همین راحتی !!!

درصورت داشتن هرگونه سوال به صفحه پرسش های متداول مراجعه کنید و یا برای مشاوره رایگان با ما تماس حاصل فرمایید.

اگر یک وب‌سایت فروشگاهی و یا یک اپلیکیشن موبایل دارید که می‌خواهید مشتریان‌تان بابت ارایه خدمات شما، پرداخت‌هایی انجام بدهند، وب‌سرویس پرداخت آیدی پی در اختیار شماست و می‌توانید از طریق این درگاه منحصر به فرد، پرداخت‌های خود را مدیریت کنید البته با کیفیت بالا و تعرفه ای ارزان.

برای دریافت خدمات پرداخت آیدی پی کافی است با چند کلیک، یک API Key تولید کنید و آن را در وب‌سایت و یا اپلیکیشن خود به کار ببرید.

 برای دریافت API Key کافیست در آیدی پی ثبت‌نام کنیم و به داشبورد خود مراجعه نماییم.

در صفحه داشبورد، مطابق با تصویر زیر، به وب سرویس های من می‌رویم، سپس روی لینک یادشده کلیک می‌کنیم:

اکنون مطابق با تصویر زیر، یک فرم برای ورود اطلاعات،‌نمایش داده می‌شود.

۱. یک عنوان دلخواه برای وب‌سرویس خود قرار می‌دهیم. مثلا فروشگاه من

۲. یکی از شماره حساب‌هایی که قبلا ایجاد کرده‌ایم را انتخاب می‌کنیم. تراکنش‌هایی که از طریق این وب‌سرویس انجام‌ می‌شوند، با این شماره حساب تسویه می‌شوند.

۳. کارمزدی که می‌خواهیم آیدی پی برای تراکنش‌ها از طریق این وب‌سرویس در نظر بگیرد را انتخاب می‌کنیم. کارمزد آیدی پی ارزان و منصفانه است. اطلاعات بیشتر در مورد نوع کارمزدها در پایین همین صفحه قید شده اند.

۴. آدرس وب‌سایتی که می‌خواهیم روی آن کالا و یا خدماتی را روی آن به فروش برسانیم را در این قسمت وارد می‌کنیم.

۵. اگر نیاز داریم که آیدی پی - نسبت به IP درخواستهایی که با این API Key انجام می‌شوند - حساس باشد، این گزینه را تیک می‌زنیم.

۶. در صورت تیک زدن گزینه بالا، IP هایی که مورد نظر ماست را در این قسمت وارد می کنیم. در این صورت اگر با این API Key با یک IP به جز IP مورد نظر ما، درخواستی ارسال شود، آیدی پی آن درخواست را نادیده خواهد گرفت.

۷. هر تراکنشی که با این API Key انجام می‌شود، قابل اطلاع‌رسانی است. روش‌های اطلاع‌رسانی را می‌توانیم به دلخواه خود انتخاب کنیم.

پس از پرکردن فرم بالا، بر روی دکمه ذخیره کلیک می‌کنیم.

پس از ذخیره شدن فرم قبلی، صفحه‌ای شامل اطلاعات API Key ایجاد شده، نمایش داده می‌شود. همان‌طور که مشاهده می‌شود،‌‌ API Key یک رشته ۳۶ کاراکتری است.

این رشته ۳۶ کاراکتری را در پلاگین‌های پرداختی که برای آیدی پی نوشته شده اند،‌ قرار می‌دهیم و یا اگر برنامه‌نویس هستیم، می‌توانیم به مستندات مربوط به توسعه‌دهندگان مراجعه کنیم و از این API Key استفاده کنیم.

API Key تولید شده را می‌توانیم هر زمان که نیاز بود، به روز رسانی کنیم و مجددا از آن استفاده نماییم.

اکنون کارمزدها را بررسی می‌کنیم.

کارمزدها:

در آیدی پی ۳ نوع کارمزد وجود دارد که می‌توانیم با توجه به نوع کسب و کارمان و آن‌گونه که برایمان سودمندتر است، یکی از آن‌ها را انتخاب ‌کنیم:

۱. درصدی:‌ در صورتی که کارمزد‌ آیدی پی را از نوع درصدی انتخاب کنیم،‌ سهم آیدی پی به ازای هر تراکش یک درصد خواهد بود. اما این یک درصد،‌ سقف و کف خواهد داشت. کف این نوع کارمزد برابر با ۱۰۰ تومان و سقف آن برابر با ۱۵۰۰ تومان است.

به طور مثال:

  • تراکنشی که به مبلغ ۴۵ هزار تومان است کارمزدی برابر با ۴۵۰ تومان دارد.
  • تراکنشی با میزان ۵۰ میلیون تومان، کارمزدی برابر با ۱۵۰۰ تومان خواهد داشت.
  • تراکنش‌هایی که از ۱۰ هزار تومان کمتر باشند، کارمزدی برابر با ۱۰۰ تومان خواهند داشت.

۲. مبلغ ثابت:‌ با توجه به میزان تراکنشی که داریم می‌توانیم با آیدی پی مذاکره کنیم که به ازای هر تراکنش فقط یک مبلغ ثابتی پرداخت کنیم.

۳. پلکانی: با توجه به میزان تراکنشی که داریم می‌توانیم با آیدی پی مذاکره کنیم که به ازای هر تراکنش، مانند یک پلکان کارمزدها را پرداخت کنیم. به طور مثال، توافق می کنیم که به ازای هر بازه‌ای از تراکنش، چه مقدار کارمزد به ‌آیدی پی می‌پردازیم. کارمزد درصدی نیز به نوعی یک کارمزد پلکانی محسوب ‌می‌شود که سقف و کف آن ثابت است.

می‌توانیم برای هر سه نوع کارمزد انتخاب کنیم که پرداخت کننده و یا دریافت کننده تراکنش‌‌ها، این کارمزد را به آیدی پی بپردازد.

امیدواریم این مطلب برای شما مفید واقع شده باشد.

هم اکنون با چند کلیک در آیدی پی ثبت‌نامکنید و از خدمات ویژه آن بهره مند شوید.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد