وبلاگ کسب درامد
وبلاگ کسب درامد

وبلاگ کسب درامد

معرفی گروه مالی کاریزما

اگر خیلی با واژه های تخصصی حوزه سرمایه گذاری آشنا نیستید، می توانید به سادگی از بین طرح های سرمایه گذاری کاریزما، ابتدا روش سرمایه گذاری مد نظر خود را انتخاب نمایید سپس ابزارهای معرفی شده در آن طرح سرمایه گذاری را بررسی و انتخاب نمایید.
صندوق سرمایه گذاری با درآمد ثابت کاریزما

صندوق با درآمد ثابت کاریزما دارای بازدهی با نوسان کم و نرخ سود قابل پیش بینی می باشد. صندوق با درآمد ثابت کاریزما تقسیم سود ماهانه دارد و سود آن در اولین روز کاری بعد از بیست و پنجم هرماه به حساب دارندگان واحدهای این صندوق واریز می شود. بین 70 تا 90 درصد از کل وجوه جمع آوری شده از سرمایه گذاران در صندوق با درآمد ثابت کاریزما، باید در دارایی های بدون ریسک از جمله اوراق مشارکت، سپرده بانکی و سایر اوراق های با درآمد ثابت سرمایه گذاری شود و مدیر صندوق سرمایه گذاری با درآمد ثابت کاریزما صرفا اجازه دارد بخش بسیار کمی از سبد تحت مدیریتش را در دارایی های دارای ریسک بیشتر سرمایه گذاری کند. بنابراین احتمال متضرر شدن در این صندوق ها نزدیک به صفر است.سرمایه گذاری در واحد های صندوق سرمایه گذاری با درآمد ثابت کاریزما از طریق پورتال کاریزما به صورت صدور و ابطال صورت می گیرد.

صندوق سرمایه گذاری مختلط کاریزما

صندوق سرمایه گذاری مختلط کاریزما، گزینه ای مابین صندوق های سهامی و صندوق های با درآمد ثابت، هم از نظر سطح ریسک قابل پذیرش و هم از نظر بازدهی مورد انتظار می باشند. این ویژگی به دلیل ساختار مجاز ترکیب دارایی صندوق مختلط بین سهام و ابزارهای با درآمد ثابت بدست می آید. در صندوق سرمایه گذاری مختلط کاریزما، وزن دارایی سهام صندوق بین 40 تا 60 درصد متغیر و تحت اختیار مدیر صندوق خواهد بود. این ویژگی به مدیر صندوق مختلط کاریزما اجازه می دهد که در دوران رونق بازار سهام، وزن بیشتری از پورتفوی صندوق را به سهام اختصاص داده و در مقابل در دوران اصلاح یا رکود بازار سهام، وزن بیشتر پورتفوی را به اوراق با درآمد ثابت اختصاص دهد.صندوق سرمایه گذاری مختلط کاریزما تقسیم سود ماهانه ندارد و کسب سود از آن بر اساس اختلاف قیمت خرید و فروش واحد های سرمایه گذاری محقق می شود.

صندوق سرمایه گذاری مختص اوراق دولتی کاریزما

صندوق سرمایه گذاری مختص اوراق دولتی کاریزما یک صندوق از نوع با درآمد ثابت می باشد. با توجه به نوع سرمایه گذاری ها در صندوق سرمایه گذاری مختص اوراق دولتی کاریزما، این صندوق را می توان کم ریسک ترین نوع صندوق حتی در میان صندوق های با درآمد ثابت دانست. حداقل 95 درصد از کل دارایی های صندوق مختص اوراق دولتی در اوراق بهادار با درآمد ثابت، اسناد خزانه اسلامی و گواهی سپرده بانکی و سپرده بانکی سرمایه گذاری می شود و همچنین حداقل 75 درصد از کل دارایی ها نیز صرفا باید در اوراق بهادار با درآمد ثابت منتشر شده از طرف دولت و اسناد خزانه اسلامی باشد. علاوه بر این، برخلاف سایر صندوق های با درآمد ثابت، صندوق سرمایه گذاری مختص اوراق دولتی کاریزما مجوز سرمایه گذاری در سهام را ندارد تا از این طریق نیز ریسک دارندگان واحدهای این صندوق به کمترین میزان ممکن برسد. البته موارد مطرح شده سبب می شود که سود این صندوق نیز از حد مشخصی بالاتر نرود، چرا که دارایی های بدون ریسک، معمولا نرخ های سود مشخصی دارند که چیزی در حدود نرخ تورم هر کشور است.از آن جا که صندوق سرمایه گذاری مختص اوراق دولتی کاریزما سود پرداختی ندارد و در ابزارهای بدون ریسک سرمایه گذاری می کند، روند قیمت و ارزش واحد های آن همواره صعودی است. سود سرمایه گذاران در این صندوق از اختلاف قیمت خرید و فروش واحدهای صندوق حاصل می شود و سرمایه گذاران به تناسب مدت زمان حضورشان در صندوق از سود روزشمار بهره مند خواهند شد.

صندوق سرمایه گذاری تضمین اصل سرمایه کاریزما

صندوق تضمین اصل سرمایه کاریزما برای اولین بار در ایران امکان سرمایه گذاری در بورس با تضمین اصل سرمایه را فراهم نموده است. با سرمایه گذاری در این صندوق و حداقل دوره نگهداری 90 روزه، می توان از تضمین اصل سرمایه بهره مند شد و از مزایای سرمایه گذاری در بورس و کسب بازدهی نامحدود نیز برخوردار شد. صندوق تضمین اصل سرمایه کاریزما دارای دو نوع واحد عادی و ممتاز می باشد که واحد های ممتاز در ازای دریافت کارمزد، اصل سرمایه واحدهای عادی را تضمین می کنند. بازدهی صندوق تضمین اصل سرمایه کاریزما متناسب با بازدهی بازار سهام می باشد ولی دارندگان واحد های عادی، چنانچه در زمان خروج از صندوق دچار ضرر شده باشند، به شرط نگهداری حداقل دوره 90 روزه، اصل سرمایه خود را به طور کامل دریافت می کنند.این صندوق از نوع مختلط می‌باشد و تنها تفاوت‌ آن، وجود دو واحد مجزا برای خریداری است. این واحدها با نام‌های عادی(مناسب برای افراد ریسک گریز) و ممتاز(مناسب برای افراد ریسک پذیر) قابل معامله هستند که هر کدام ویژگی‌های متنوعی دارند.

صندوق سرمایه گذاری مشترک کاریزما

صندوق سرمایه گذاری مشترک کاریزما یک راه حل ساده برای ورود به بورس و دنیای سرمایه گذاری در سهام است. ارزش واحد های سرمایه گذاری صندوق سرمایه گذاری مشترک کاریزما به تناسب رشد ارزش سهام داخل پورتفوی آن رشد می کند و بازدهی آن متناسب با بازدهی شاخص کل بورس اوراق بهادار می باشد. دارایی های صندوق سرمایه گذاری مشترک کاریزما حداقل به میزان 70 درصد در سهام و مابقی در سپرده های بانکی و یا اوراق با درآمد ثابت سرمایه گذاری می شود. بنابراین ریسک صندوق مشترک کاریزما نسبتا بالا بوده و به همین تناسب بازدهی مورد انتظار آن نیز بالاتر از ابزارهای کم ریسک می باشد. صندوق مشترک کاریزما یک ابزار سرمایه گذاری مناسب با افق زمانی بلند مدت می باشد.صندوق سرمایه گذاری مشترک کاریزما تقسیم سود ماهانه ندارد و کسب سود از آن بر اساس اختلاف قیمت خرید و فروش واحد های سرمایه گذاری محقق می شود.سرمایه گذاری در صندوق سرمایه گذاری مشترک کاریزما از طریق پورتال کاریزما به صورت صدور و ابطال صورت می گیرد.

صندوق سرمایه گذاری خصوصی کمان کاریزما

صندوق سرمایه گذاری خصوصی کمان کاریزما امکان بهره مندی از پتانسیل ها و مزایای بازار سرمایه گذاری خصوصی یا خارج از بورس را برای سرمایه گذاران این صندوق ایجاد می کند. صندوق های سرمایه گذاری خصوصی با جمع آوری منابع و مدیریت آنها سعی در رشد و توسعه شرکت های خارج از بورس دارند. صندوق کمان کاریزما با سرمایه 10،000 میلیارد ریالی، بزرگترین صندوق سرمایه گذاری خصوصی یا Private equity محسوب می شود که با هدف احیا شرکت ها، طرح ها و پروژه های تعطیل و یا نیمه تعطیل صنایع مختلف، از طریق تملک آن ها و تزریق منابع و نقدینگی لازم تاسیس گردیده است. مدت فعالیت صندوق خصوصی کمان 6 سال است که شامل 4 سال دوره سرمایه‌گذاری و 2 سال دوره فراخوان سرمایه صندوق می‌شود. صندوق سرمایه گذاری خصوصی کمان کاریزما پس از تامین مالی، به دنبال صنایع و شرکت های پرپتانسیل برای سرمایه گذاری و ایجاد ارزش افزوده خواهد رفت و با دید 4 الی 5 سال در آن شرکت ها سرمایه گذاری می کند و بعد از پایان سرمایه گذاری و ایجاد ارزش افزوده در آن شرکت ها، با قیمتی بالاتر از قیمت بهای تمام شده، آن شرکت را به فروش می رساند و سود کسب می کند. در پایان فعالیت صندوق کمان کاریزما هم سود های کسب شده بین سرمایه گذاران تقسیم می شود. بنابراین صندوق سرمایه‌گذاری خصوصی کمان کاریزما در طول دوره فعالیت هیچ گونه سود تقسیمی نخواهند داشت و فقط در پایان فعالیت سود کسب شده از سال اول تا پایان سال ششم بین سرمایه گذاران تقسیم می شود.فعالیت صندوق سرمایه‌گذاری خصوصی کمان کاریزما، سرمایه‏ گذاری در صنایع کشاورزی، تبدیلی و غذایی، تجهیزات و ساخت قطعات، الکترونیکی، برق و انرژی، فناوری اطلاعات و ارتباطات، دارویی و سلامت، شیمیایی و پتروشیمی و کانی‌های فلزی و غیرفلزی می‌باشد. صندوق سرمایه گذاری کمان کاریزما، صندوق خصوصی از نوع قابل معامله (ETF) می باشد. * اشخاصی که دارای کد بورسی می‌باشند، می توانند در پنل معاملاتی آنلاین و آفلاین خود، با جستجوی نماد "کمان" جهت خرید یا فروش آن اقدام نمایند. حداقل تعداد قابل خرید از این صندوق، 1000 واحد است.

صندوق سرمایه گذاری صنم

صندوق سرمایه گذاری صنم، یک صندوق سرمایه گذاری تلفیقی است که در انواع دیگر صندوق ها سرمایه گذاری می کند. به عبارت دیگر، پورتفوی صندوق صنم متشکل از واحدهای سایر صندوق ها است. این صندوق ها جایگزین هر گونه سرمایه گذاری مستقیم در اوراق قرضه، سهام و سایر انواع اوراق بهادار می شوند. صندوق سرمایه گذاری صنم این قابلیت را دارد که با توجه به وضعیت بازار بورس، دارایی خود را در بین صندوق های مختلف با رویکردهای متفاوت منتقل کند. در شرایط رشد بازار این امکان وجود دارد که دارایی های صندوق سرمایه گذاری صنم در صندوق های سهامی و در زمان رکود به سایر صندوق ها از جمله صندوق های با درآمد ثابت منتقل شود. با این رویکرد، سرمایه گذاری در صندوق صنم همراه با تحلیل مضاعف و دوسطحی است. تحلیل مضاعف شامل تحلیل مدیران هر صندوق برای انتخاب پورتفوی و در سطح دوم تحلیل مدیران صندوق سرمایه گذاری صنم برای انتخاب بهترین صندوق های بازار است.کسب بازدهی صندوق سرمایه گذاری صندوق در صندوق صنم بر مبنای اختلاف قیمت خرید و فروش آن محقق می شود. صندوق سرمایه گذاری صنم سود پرداختی ندارد و سرمایه گذاران از طریق رشد ارزش قیمت هر واحد منتفع خواهند شد. با جست و جوی نماد "صنم" از طریق کلیه کارگزاری ها با داشتن کد بورسی و یا از طریق پورتال کاریزما می توان در صندوق سرمایه گذاری صنم سرمایه گذاری کرد.صندوق سرمایه گذاری صنم یک صندوق سرمایه گذاری از جنس "صندوق در صندوق" است

صندوق سرمایه گذاری کارا

صندوق سرمایه گذاری کارا دارای بازدهی با نوسان کم و نرخ سود قابل پیش بینی می باشد. این صندوق درآمد ثابت تقسیم سود ماهانه ندارد و سرمایه گذاران در این صندوق با رشد ارزش واحدهای صندوق کسب سود می کنند. بین 70 تا 90 درصد از کل وجوه جمع آوری شده از سرمایه گذاران در صندوق سرمایه گذاری کارا باید در دارایی های بدون ریسک از جمله اوراق مشارکت، سپرده بانکی و سایر اوراق های با درآمد ثابت سرمایه گذاری شود و مدیر صندوق صرفا اجازه دارد بخش بسیار کمی از سبد تحت مدیریتش را در دارایی های دارای ریسک بیشتر سرمایه گذاری کند. بنابراین احتمال متضرر شدن در صندوق سرمایه گذاری کارا نزدیک به صفر است.ندوق سرمایه گذاری کارا تقسیم سود ماهانه ندارد و کسب سود از آن بر اساس اختلاف قیمت خرید و فروش واحد های سرمایه گذاری محقق می شود. با جست و جوی نماد "کارا" از طریق کلیه کارگزاری ها با داشتن کد بورسی و یا از طریق پورتال کاریزما می توان در صصندوق سرمایه گذاری کارا سرمایه گذاری کرد.

صندوق سرمایه گذاری اهرمی کاریزما (نوع ممتاز)

صندوق سرمایه گذاری اهرمی کاریزما (نوع ممتاز)، نخستین صندوق از نوع اهرمی در بازار سرمایه است که به سرمایه گذار این امکان را می دهد به صورت غیر مستقیم و بدون دریافت اعتبار از کارگزار خود، علاوه بر برخورداری از مزایای صندوق های سرمایه گذاری اعم از مدیریت حرفه ای و نقدشوندگی، به صورت اهرمی در بورس اوراق بهادار سرمایه گذاری کند. این صندوق دارای دو نوع واحد سرمایه گذاری با نام های ممتاز و عادی بوده که واحد های ممتاز مناسب برای سرمایه گذاران ریسک پذیر بوده که قصد استفاده از اهرم برای سرمایه گذاری در سهام شرکت ها را دارند و واحد های عادی برای سرمایه گذاران ریسک گریز که قصد سرمایه گذاری کم ریسک دارند مناسب می باشد. با سرمایه گذاری در صندوق سرمایه گذاری اهرمی کاریزما (نوع ممتاز) شما می توانید به با سرمایه ای بیش از دارایی خودتان در بورس سرمایه گذاری کنید و به صورت اهرمی کسب بازدهی داشته باشید. در واقع مبلغی علاوه بر سرمایه خودتان مشابه کسب اعتبار از کارگزاری ها یا دریافت وام از بانک ها به سرمایه شما مضاعف خواهد شد. صندوق سرمایه گذاری اهرمی کاریزما (نوع ممتاز) به صورت قابل معامله در بورس با نماد اهرم قابل سرمایه گذاریست.با جست و جوی نماد "اهرم" از طریق کلیه کارگزاری ها با داشتن کد بورسی و یا از طریق پورتال کاریزما می توان در صندوق سرمایه گذاری اهرمی کاریزما (نوع ممتاز) سرمایه گذاری کرد. صندوق سرمایه گذاری اهرمی کاریزما (نوع ممتاز) مناسب افراد ریسک پذیریست که تمایل دارند در روندهای صعودی بازار به صورت اهرمی و بالاتر از شاخص های بورس بازدهی کسب کنند.

صندوق سرمایه گذاری سکه طلا کهربا

صندوق سرمایه گذاری سکه طلا کهربا مناسب برای افرادی است که سرمایه گذاری در طلا را همچنان یکی از بهترین و مطمئن ترین روش های سرمایه گذاری می دانند. صندوق طلای کهربا به سرمایه گذاران این امکان را می دهد که با هر میزان سرمایه به راحتی طلا بخرند و نگران امنیت آن نباشند. دارایی های صندوق سرمایه گذاری سکه طلا کهربا به میزان 70 تا 90 درصد در گواهی سپرده سکه طلا و ابزارهای مشتقه طلا سرمایه گذاری می شود. بنابراین تغییرات ارزش واحدهای این صندوق متاثر از تغییرات قیمت سکه است که تغییر قیمت سکه نیز وابسته به تغییرات قیمت جهانی طلا و نرخ ارز می باشد.به دلیل ترکیب دارایی مجاز صندوق سرمایه گذاری سکه طلا کهربا که عمدتا متشکل از سکه طلاست، بازدهی صندوق سرمایه گذاری سکه طلا کهربا همسو با بازدهی طلا در بازار فیزیکی می باشد. اما به دلیل وجود امکان سرمایه گذاری در ابزارهای مشتقه و اهرمی، در مواردی ممکن است بازدهی صندوق کهربا به نرخ هایی فراتر از بازدهی سکه طلا هم برسد. از آنجا که قیمت طلا در ایران از حاصلضرب نرخ جهانی انس طلا و نرخ دلار در برابر ریال بدست می آید، ارزش واحد های صندوق طلای کهربا نیز رابطه مستقیمی با نرخ دلار و قیمت انس طلا دارد.با جست و جوی نماد "کهربا" از طریق کلیه کارگزاری ها با داشتن کد بورسی و یا از طریق پورتال کاریزما می توان در صندوق سرمایه گذاری سکه طلا کهربا سرمایه گذاری کرد.

صندوق سرمایه گذاری سپند کاریزما (کاریس)

صندوق سرمایه گذاری سپند کاریزما با نماد "کاریس" راه حلی ساده برای افرادی است که کد بورسی دارند و قصد سرمایه گذاری موفق با کمترین درگیری فکری و زمانی در بورس دارند. ارزش واحد های صندوق سرمایه گذاری سپند کاریزما (کاریس) به تناسب رشد ارزش سهام داخل پورتفوی آن رشد می کند و بازدهی آن متناسب با بازدهی شاخص کل بورس اوراق بهادار می باشد. دارایی های صندوق سرمایه گذاری سپند کاریزما حداقل به میزان 70 درصد در سهام و مابقی در سپرده های بانکی و یا اوراق با درآمد ثابت سرمایه گذاری می شود. بنابراین ریسک این صندوق نسبتا بالا بوده و به همین تناسب بازدهی مورد انتظار آن نیز بالاتر از ابزارهای کم ریسک می باشد. صندوق سرمایه گذاری کاریس یک ابزار سرمایه گذاری مناسب با افق زمانی بلند مدت می باشد.صندوق سرمایه گذاری سپند کاریزما (کاریس) تقسیم سود ماهانه ندارد و کسب سود از آن بر اساس اختلاف قیمت خرید و فروش واحد های سرمایه گذاری محقق می شود. قیمت خرید و فروش واحد های صندوق سرمایه گذاری کاریس بر اساس قیمت تابلو نماد "کاریس" و متناسب با عرضه و تقاضا استبا جست و جوی نماد "کاریس" از طریق کلیه کارگزاری ها با داشتن کد بورسی و یا از طریق پورتال کاریزما می توان در صندوق سرمایه گذاری سپند کاریزما سرمایه گذاری کرد.

خرید از دیجی کالا
صندوق سرمایه گذاری کمند

صندوق سرمایه گذاری کمند دارای بازدهی با نوسان کم و نرخ سود قابل پیش بینی می باشد. صندوق سرمایه گذاری کمند تقسیم سود ماهانه دارد و زمان واریز سود ماهانه صندوق کمند اولین روز کاری بعد از پانزدهم هرماه می باشد که سود ماهانه محاسبه شده و به حساب سرمایه گذاران در صندوق درآمد ثابت کمند واریز می شود. بین 70 تا 90 درصد از کل وجوه جمع آوری شده از سرمایه گذاران در صندوق سرمایه گذاری کمند باید در دارایی های بدون ریسک از جمله اوراق مشارکت، سپرده بانکی و سایر اوراق های با درآمد ثابت سرمایه گذاری شود و مدیر صندوق صرفا اجازه دارد بخش بسیار کمی از سبد تحت مدیریتش را در دارایی های دارای ریسک بیشتر سرمایه گذاری کند. بنابراین احتمال متضرر شدن در این صندوق ها نزدیک به صفراست .با سرمایه گذاری در صندوق سرمایه گذاری کمند می توانید یک جریان درآمد ثابت به طور ماهانه برای خود ایجاد کنید. بدون اینکه متحمل هیچ گونه ریسکی شوید می توانید روی اصل سرمایه و سود هر ماه آن حساب کنید. سود در صندوق های درآمد ثابت به صورت روز شمار محاسبه می شود.با جست و جوی نماد "کمند" از طریق کلیه کارگزاری ها با داشتن کد بورسی و یا از طریق پورتال کاریزما می توان در صندوق سرمایه گذاری کمند سرمایه گذاری کرد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد